Ensilähdöstä pääsiäiseen: Finncanopuksen ensimmäinen kuukausi on ollut menestys

Finnlines Oyj, Lehdistötiedote, Helsinki, 20.3.2024

Finnlines on toivottanut tervetulleeksi kaksi Superstar-luokan uudis­rakennusta laivastoonsa, Finnsiriuksen syyskuussa 2023 ja Finncanopuksen 16.2.2024. Superstar-luokan laivat ovat korvanneet kaksi pienempää laivaa ja ne tarjoavat entistä monipuolisempia palveluja Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välisellä reitillä.  Matkustajamäärät ovat lähes nelinkertaistuneet Finncanopuksen ensimmäisen kuukauden aikana.

Kuva: Finnlines Oyj

Rahti- ja matkustajaliikennevarustamo Finnlines on viime vuosina investoinut 500 miljoonaa euroa Vihreän teknologian investointiohjelmaan, joka päättyi, kun Superstar-luokan rahti- ja matkustajalaivat aloittivat liikenteessä, Finnsirius syyskuussa 2023 ja sisaralus Finncanopus tämän vuoden helmikuun puolivälissä. Samalla Finnlines on siirtynyt hybridi-aikakauteen. Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitin matkustajamäärätovat lähes nelinkertaistuneet Finncanopuksen ensimmäisen kuukauden aikana, kun määriä verrataan vuoden 2023 vastaavaan ajanjaksoon.

”Näitä uusia Superstar-laivoja odotettiin pitkään ja ne ovat olennainen osa strategiaamme tarjota entistä parempia palveluita sekä rahtiasiakkaillemme että yksityisille matkustajille Suomen ja Ruotsin välisellä reitillä,” toteaa Antonio Raimo, Finnlinesin linjajohtaja.

Lukuisten ravintolavaihtoehtojen lisäksi aluksilla on upeat panoraamanäkymät saaristoon, tyylikäs kylpylä kunto- ja joogasaleineen, tax free -kauppa sekä leikki- ja pelialueet lapsille.

”Olemme enemmän kuin ilahtuneita Finncanopuksen ja Finnsiriuksen saamasta lämpimästä vastaanotosta. Odotamme kesäsesonkia innolla,” sanoo Finnlinesin matkustajaliikennejohtaja Marco Palmu.

Lastenohjelmaa pääsiäisenä

Tulevana pääsiäisenä uudet laivat on lastattu hauskalla puuhalla perheen pienimmille. Lapset pääsevät etsimään laivalle piilotettuja pääsiäismunia ja osallistumaan pääsiäisaiheiseen tietokilpailuun viihdyttävien esiintyjien johdolla. Laivalla mukana tanssiva ja laulava nukke Maddaleena, Taikuri Jari sekä Pelle Mamma.

Lähdöt Naantalista
Aamulähdöt: 29.3. ja 30.3. Maddaleena
Iltalähdöt: 29.3. ja 30.3. Taikuri Jari, 4.4. ja 5.4. Pelle Mamma

Lähdöt Kapellskäristä
Aamulähdöt: 30.3. ja 1.4. Taikuri Jari, 5.4. ja 6.4. Pelle Mamma
Iltalähdöt: 29.3. ja 30.3. Maddaleena

Pääsiäisen erikoistarjoukset Finnsiriuksella ja Finncanopuksella:

Lisätietoja:

Marco Palmu, Head of Passenger Services
Finnlines Oyj marco.palmu@finnlines.com, +358 40 773 4894

Kuvapyynnöt ja muut tiedustelut

Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia, joka on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Aasian ja Australian välillä.