Finnlines laajentaa Irlanti–Belgia-liikenteen palvelua tuomalla reitille toisen laivan

Finnlines Oyj, Lehdistötiedote, Helsinki, 15.2.2023

Rahtikapasiteetin kasvaneen kysynnän myötä Finnlines tuo toisen rahtilaivan reitille Rosslare, Irlanti, ja Zeebrügge, Belgia.

Kuva: Mike Louagie

Vastatakseen asiakkaiden kasvaneeseen kuljetustarpeeseen Finnlines vahvistaa Irlannin ja Belgian välistä rahtiliikennettään tuomalla reitille toisen roro-aluksen. MS Finnpulp aloittaa reitillä jo  liikennöivän MS Finnwaven kanssa viikolla 8. Finnpulp lähtee ensimmäisen kerran Zeebrüggesta 23.2.2023.

Finnlines avasi uuden reitin Rosslaren ja Zeebrüggen välillä heinäkuussa 2022. Irlantilaiset liikenteenharjoittajat ovat ottaneet palvelun hyvin vastaan, sillä se tarjoaa tärkeän yhteyden Irlannin teollisuudelle. Zeebrüggessa tapahtuvan uudelleenlastauksen kautta Irlanti-yhteys on myös Suomen, Saksan, Viron ja Espanjan kaupan ja teollisuuden sekä koko Grimaldi-konsernin verkoston käytössä.

”Lisäämme Irlannin ja Belgian väliselle reitillemme yhden lisälähdön molemmista satamista, koska kysyntä on kasvanut. Olemme iloisia voidessamme tarjota lisäkapasiteettia ja toisen laivan myötä voimme palvella entistä paremmin Irlannin ja Euroopan markkinoita. Tarjoamme Irlannin kaupan ja teollisuuden toimijoille, joiden liiketoiminta on riippuvainen luotettavista merikuljetuspalveluista, sujuvan meriyhteyden Manner-Eurooppaan”, toteaa Finnlinesin linjajohtaja Antonio Raimo.

Finnpulpin rahtikapasiteetti on 3 259 kaistametriä, mikä vastaa noin 225 perävaunua. Finnwaven rahtikapasiteetti on 4 192 kaistametriä eli noin 300 perävaunua. Kummassakin aluksessa on myös tilaa 12 kuljettajalle.

Finnlines on erikoistunut rahtikuljetuksiin. Yhtiön laaja linjaverkosto tarjoaa Euroopan teollisuudelle säännölliset ja luotettavat meriyhteydet ja varmistaa samalla toimitusvarmuuden kannalta välttämättömien tavaroiden toimitukset.

Lähdöt

Rosslare ma 03:00 – Zeebrügge ti 11:00
Rosslare to 22:00 – Zeebrügge la 06:00
Rosslare la 14:00 – Zeebrügge su 22:00
Zeebrügge ti 22:00 – Rosslare to 04:30
Zeebrügge to 22:00 – Rosslare la 04:00
Zeebrügge la 16:00 – Rosslare su 19:00

Lisätiedot:
Antonio Raimo, linjajohtaja, Finnlines Oyj
antonio.raimo@finnlines.com, +46 707250380

Tom Pippingsköld, toimitusjohtaja, Finnlines Oyj
tom.pippingskold@finnlines.com, +358 40 519 5041

Kuvapyynnöt ja muut tiedustelut:
communications@finnlines.com

Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.