• Uutiset

Finnlines valittu vuoden logistiikkayritykseksi

Turun kauppakamari ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdystyksen, LOGY:n, Varsinais-Suomen piiri myöntävät joka toinen vuosi tunnustuksen vuoden logistiikkayritykselle. Vuoden 2022 tunnustus annettiin Finnlinesille.

Päätöstä perusteltiin Finnlinesin tarjoamalla lastikapasiteetilla sekä useilla päivittäisillä lähdöillä Suomen ja Ruotsin välillä. Finnlinesia kiitettiin investoinneista uusiin, ympäristöystävällisiin rahti-matkustaja-aluksiin. Yhteys Ruotsiin on Varsinais-Suomelle hyvin tärkeä. Nykyään kaikki toimet huoltovarmuuden ylläpitämiseksi ovat tervetulleita ja merenkulku on Suomelle elintärkeä toimiala.

– Olemme iloisia tunnustuksesta ja ylpeitä roolistamme Suomen ulkomaankaupan ja huoltovarmuuden keskeisenä toimijana. Finnlines on viime vuosina investoinut merkittävästi ympäristöystävälliseen teknologiaan ja uusinut aluskantaansa, josta viimeisin esimerkki on syksyllä liikenteeseen tulevat uudet ropax-alukset. Nämä lisäävät huomattavasti sekä rahti- että matkustajakapasiteettia Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitillä, kuvailee Finnlinesin kaupallinen johtaja Staffan Herlin.

Palkinto jaettiin 23. toukokuuta.

Lue lisää Turun kauppakamarin tiedotteesta:

Varsinais-Suomen logistiikka-alan tunnustukset jaettu

The two nebuilds, Finnsirius and Finncanopus, will incrase freight and passenger capacity on the Finland-Sweden route.

Finnlines Oyj Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Aasian ja Australian välillä.