Finnlinesin uuden Finnsirius-laivan ensilähtö syyskuussa – luvassa erikoisohjelmaa

Finnsirius lähtee neitsytmatkalle Naantalista Långnäsin kautta Kapellskäriin perjantaina 15.9.2023, jolloin ensimmäiset matkustajat pääsevät matkustamaan uudella laivalla. Matkat tälle ainutlaatuiselle lähdölle ovat nyt varattavissa, luvassa myös erikoisohjelmaa.
Finnsiriuksen matka Kiinasta kohti Suomea alkoi 23.7.2023. Kuva: Finnlines.

Finnsirius on ensimmäinen Finnlinesin kahdesta uudesta Superstar-luokan rahti-matkustajalaivasta, ja se aloittaa Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitillä syksyllä. Superstar-laivat tarjoavat matkustajille entistäkin elämyk­sellisemmän merimatkan.

• Finnsirius on ehdottomasti syksyn mielenkiintoisin uutuus Suomen ja Ruotsin välisessä matkustajaliikenteessä. Meillä koet meren ja saaristotunnelman, sillä uusilla laivoilla on panoraamaikkunoita joka puolella, Finnlinesin matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Marco Palmu kertoo.

Merimaisemasta voi nauttia esimerkiksi lasikattoisella terassialueella tai ylellisellä kylpyläosastolla, jossa on ulkoporeallas. Myös hyvinvointi on huomioitu ja käytettävissä on joogasali ja kuntosali.

Laivan palveluun kuuluvat laadukkaat kokous- ja lounge-palvelut sekä laajat myymälätilat.

Monipuolinen ravintolatarjonta

Merimatkasta voi nauttia kaikilla aisteilla, sillä Finnsiriuksen ravintolatarjonta on entistä monipuolisempaa. Laivalla on peräti seitsemän baaria ja ravintolaa. Ruoasta ja juomasta nautitaan panoraamaikkunoiden ja saaristomaisemien äärellä.

Perinteisen laivabuffetin lisäksi makuelämyksiä on tarjolla Fisherman’s Bistron, Barrel Bay Bar & Tapasin ja Micke’s Wine & Dine -ravintolassa. Ruokalistojen suunnittelussa on ollut mukana huippuosaaja Henri Alén ja baarien juomatarjonnassa moninkertaisesti palkittu ruotsalainen baarimestari Josephine Sondlo.

• Ruokamaailma tulee olemaan huikea, Palmu kuvaa.

Laivan suunnittelussa on ajateltu myös lapsia. Fisherman’s Bistrossa on lapsiperheille oma viihtyisä alue. Seikkailunhaluisille lapsille ja nuorille on sekä sisä- että ulkoaktiviteettitilat. Muun muassa katetulla ulkokannella on kiipeilyseinä ja alueen teemana on seikkailu avaruudessa.

Laivalla on lukuisia hyttivaihtoehtoja, kompakteista perushyteistä kuuden hengen hytteihin ja sviitteihin.

Lemmikkien kanssa matkustaviakaan ei ole unohdettu. Lemmikki­hyttien välittömässä läheisyydessä olevan ulkoilutuspaikan lisäksi kannella 12 on aidattu alue, jossa koirat pääsevät leikkimään ja telmimään vapaina. Myös bistrossa on oma erillinen lemmikkiystävällinen alue.

Haluaisitko viettää kokouspäivän merellä? Finnsirius tarjoaa oivan mahdollisuuden yrityksille kokouksien pitämiseen moderneissa kokoustiloissa, joihin mahtuu jopa 72 henkeä.

• Uusi laiva tarjoaa upeat puitteet järjestää tehokas ja luova workshop tai tiimipäivä, hallituksen kokous tai johtoryhmän suunnittelupalaveri, Palmu vinkkaa.

Naantali–Långnäs–Kapellskär-reitin uutuutena myös ilman ajoneuvoa matkustavat ovat tervetulleita. Matkustaminen on vaivatonta julkisilla yhteyksillä matkustaville. Syyskuun puolivälistä alkaen Turusta on joukkoliikenneyhteys Naantalin satamaan. Myös Långnäsin ja Maarianhaminan sekä Kapellskärin ja Norrtäljen välillä on julkinen reittiliikenne.

Ohjelmallinen neitsytmatka syyskuussa

Finnsirius tekee neitsytmatkansa perjantaina 15.9.2023 Naantalista Kapellskäriin. Matkustajat saavat tällöin ensikosketuksen laivan huikeaan tarjontaan. Luvassa on myös erikoisohjelmaa: musiikkia, opastettuja laivakierroksia ja tarjouksia niin ravintoloissa kun myymälässäkin. Neitsytmatka on nyt varattavissa.

Finnsirius lähtee Naantalista aamupäivisin

Aamulähdölle ei tarvitse herätä kukonlaulun aikaan, sillä Finnsirius lähtee Naantalista maanantai–keskiviikko kello 11.45 ja torstai–sunnuntai kello 10.30. Kapellskäriin saavutaan ruuhka-ajan jälkeen, joten matka jatkuu autolla sujuvasti. Tukholmassa ollaan tunnissa. Paluu Kapellskäristä on illalla.

• Finnlines tarjoaa nopeimman laivareitin Etelä-Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välillä, Palmu toteaa.

Varaa matkasi uudella Finnsiriuksella jo tänään.

Lisätiedot:

Marco Palmu, matkustajaliikenteestä vastaava johtaja, Finnlines Oyj
marco.palmu@finnlines.com, +358 40 773 4894

Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Aasian ja Australian välillä.