Finnlinesin uusi reitti Ruotsista Puolaan avattu

Finnlines Oyj, Lehdistötiedote, Helsinki, 10.4.2024

Varustamoyhtiö Finnlines on äskettäin ilmoittanut uuden reitin avaamisesta Ruotsin Malmön ja Puolan Świnoujścien välillä. Ensimmäinen lähtö Malmöstä oli tänä aamuna. Finnlines laajentaa näin linjaverkostoaan ja yhdistää nyt yli 20 satamaa eri puolilla Eurooppaa.

Finnlinesin Finnfellow-alus aloitti tänään liikenteen Ruotsin Malmöstä Puolan Świnoujścien satamaan. Finnfellow liikennöi päivittäin kumpaankin satamaan, aamulähdöt  Malmöstä, iltalähdöt Świnoujścien satamasta.

“Olemme valmistelleet uuden reitin avaamista jo jonkin aikaa ja on hienoa, kun Finnfellow viimein aloitti liikenteen Świnoujścien satamaan. Tämä on meille merkittävä tilaisuus laajentaa palveluitamme, ja hyödyntämällä asiantuntemustamme ja valmiuksiamme voimme edistää ro-pax-palveluja eteläisen Itämeren alueella”, sanoo Finnlinesin linjajohtaja Antonio Raimo.

Juuri avattu uusi reitti on Finnlinesin toinen yhteys Puolaan, sillä Suomen ja Puolan välillä on liikennöity menestyksekkäästi lähes 30 vuotta. Finnlines pyrkii edelleen laajentamaan reittiverkostoaan ja yhdistää näillä tärkeillä markkinoilla nyt Puolan Länsi-Pommerin alueen ja Malmön, Ruotsin kolmanneksi suurimman kaupungin. Malmöstä on hyvät yhteydet muualle Ruotsiin sekä Tanskaan. Finnlines on liikennöinyt Malmöstä päivittäin Saksan Travemündeen vuodesta 2002 lähtien.

”Uuden ropax-liikenteen käynnistäminen Malmön ja Świnoujścien välillä turvaa tärkeän kauppareitin eteläisellä Itämeren alueella ja vahvistaa asemaamme. Odotamme, että sekä rahtimäärät että matkustajamäärät kasvavat edelleen voimakkaasti”, toteaa Finnlinesin toimitusjohtaja Tom Pippingsköld.

Kuva: Copenhagen Malmö Port.

Aikataulu, lähdöt päivittäin

Lähtö

Malmö 10:15  ->   Świnoujście 19:00
Świnoujście 21:30 -> Malmö 06:30

Finnfellow, laivatietoja

Laivatyyppi: rahti-matkustajalaiva (ro-pax)
Rakennusvuosi: 2000
Pituus: 188.3 m
DWT: 7 267
GT: 33 724
Kaistametrit: 3 099
Suurin sallittu matkustajamäärä: 440

Lisätietoja:

Antonio Raimo, Line Manager, Finnlines Oyj
antonio.raimo@finnlines.com, +46 70 725 0380

Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia, joka on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Aasian ja Australian välillä.