Finnsiriuksen merellinen joulupöytä on katettuna pikkujoulusta loppiaiseen

Finnlines Oyj, Lehdistötiedote, Helsinki 29.11.2023

Finnlinesin laivaston tuoreimman tulokkaan, Finnsiriuksen joulu syntyy jouluisesta buffetpöydästä, à la carte -ravintolan joulumenusta ja live-musiikista. Juhlapyhien tunnelmaa ja viihdettä riittää aina loppiaiseen saakka. Finnsirius aloitti Finnlinesin liikenteessä syyskuussa manner-Suomen, Ahvenanmaan ja Ruotsin välillä.

Mikä olisikaan joulun aika ilman herkullisia makuja? Finnsiriuksen ruoka- ja juomakonseptin pääosassa ovat vastuullisesti ja lähellä tuotetut kauden raaka-aineet. Laivan Cargo Buffet -ravintolan merellinen joulupöytä on katettuna joka päivä lounasaikaan ja Micke’s Wine & Dine à la carte -ravintolassa voi nauttia herkullisesta joulumenusta. Myös laivan muissa ravintoloissa ja baareissa on tarjolla jouluisia makuelämyksiä, kuten erilaisia glögejä ja leivonnaisia. Kauden herkut ovat tarjolla 1.12.2023–6.1.2024.

”Finnsirius on saanut todella lentävän lähdön ja olemme iloisia, että voimme tuottaa upean Saaristomeri-kokemuksen jouluherkkujen äärellä”, toteaa Finnlinesin matkustajaliikenteen johtaja Marco Palmu.

Juhlapyhien tunnelmaa ja viihdettä
Joulun aika Finnsiriuksella tulee olemaan täynnä musiikillista loistoa, kun live-esiintyjät astuvat lavalle. Ensimmäisenä 26.12.–28.12. ilahduttaa duo Kruuvaus. Seuraavaksi 28.12.–30.12. lavalle astuu trubaduuri Tuomas Lehto. Vuoden vaihteessa 30.12.–1.1. duo Emma Balbatsu ja Tuomas Lehto tarjoavat ikimuistoisia hetkiä Finnsiriuksen matkustajille.

Joulun aikana Finnsirius tekee myös muutamia ohjelmallista erikoisristeilyjä. Kiinnostaisiko esimerkiksi päivä Ruotsissa tai opastetut linnakierrokset? Matkoista tarkemmin matkanjärjestäjien Matkapojat ja Launokorpi tai Finnlinesin nettisivuilta.

Finnsirius lähtee aamuisin Naantalista ja käy Ahvenanmaan Långnäsissä päivällä ennen Kapellskäriin saapumista illalla. Finnsiriuksen ravintolatarjonta on monipuolinen ja laivalla on peräti seitsemän baaria ja ravintolaa. Lapsille ja nuorille on sekä sisä- että ulkoaktiviteettitilat ja myymälässä voi tehdä löytöjä tax free -hinnoin. Stellar Lounge tarjoaa panoraamaikkunoineen seesteisen ja inspiroivan merimatkan vaikka työnteon merkeissä. Merimaisemasta voi nauttia myös lasikattoisella terassialueella tai ylellisellä kylpyläosastolla, jossa on ulkoporeallas, joogasali ja kuntosali.

Vuoden 2024 alkupuolella Finnsiriuksen sisaralus, Finncanopus, korvaa reitin nykyisen Finnswan-aluksen ja lähtee Naantalista iltaisin.

Joulu näkyy myös Finnlinesin muilla matkustajareiteillä Suomesta Saksaan ja Ruotsista Saksaan. Jouluisia makuelämyksiä on tarjolla myös näiden reittien laivoilla niin buffet-ravintolassa, baarissa kuin myymälässä. Suomi–Saksan reitin perinteinen jouluristeily toteutetaan yhteistyössä Kristina Cruisesin kanssa.

Marco Palmu, Head of Passenger Services, Finnlines Oyj
marco.palmu@finnlines.com, +358 40 773 4894

Kuvapyynnöt ja muut tiedustelut
communications@finnlines.com

Finnlines on yksi Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavista rahti- ja matkustajaliikenne-varustamoista. Yhtiö on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista roro-varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, Aasian ja Australian välillä.