Vuosi 2021

Vuoden 2021 tuloksemme oli vahva ja ylitti alkuvuoden odotuksemme. Laivaston optimaalinen hyödyntäminen ja reittiverkostomme ohjaavat toimintaamme.

Liikevaihto milj. euroa

EBITDA milj. euroa

Korollinen velka,
milj. euroa

Omavaraisuusaste pysyi hyvällä tasolla.

Liikevaihto toiminnoittain

Lastimäärät ylittivät selvästi vuoden 2020 tason ja siten myös satamatoimintojen liikevaihto kasvoi. Matkustajien määrä kasvoi verrattuna vuoteen 2020.

Rahtiliikenne, milj. euroa

47,8

Matkustajaliikenne, milj. euroa

47,0

Satamatoiminnot , milj. euroa

Finnlines’ new hybrid ro-ro vessels are being built at the shipyard in 2022

Investoinnit laivastoon jatkuvat

Viisi uutta laivaa

Finnlinesin merkittävä 500 miljoonan euron uudisrakennusohjelma parantaa laivaston energiatehokkuutta ja vähentää päästöjä. Entistä ympäristöystävällisempi laivasto ja uusien alusten tuoma lisäkapasiteetti vastaavat asiakkaiden tulevia tarpeita ja vaatimuksia. Ohjelma käsittää kolme hybridiroro-laivaa ja kaksi ekotehokasta Superstar ropax-laivaa..

Painolastivesien käsittely

Finnlines on aloittanut  painolastiveden käsittelylaitteistojen asennukset. Projekti on valmis vuonna 2023. Painolastivettä käytetään aluksen vakavuuden ja trimmin ylläpitämiseen. Painolastivesien puhdistuksella on tarkoitus estää painolastivesien mukana kulkeutuvien vieraslajien leviäminen.

Digitaaliset ratkaisut

• Finnlines on jatkanut kuluttajille suunnatun verkkokaupan kehittämistä. Tavoitteena on luoda verkkokauppa, joka yhtenäistää asiakaskokemuksen. Uusi verkkokauppa avataan 2022.
  • Rahtiasiakkaille suunniteltavat digitaaliset palvelut avataan 2023.
  • Toiminnanohjausjärjestelmän kehittämi-nen jatkui vuonna 2021. Rekkakuljettajille suunnattu uusi itsepalvelulähtöselvitys on tarkoitus avata vuonna 2022.